MITT 2014 DEL I

2014 har verkligen varit ett helt fantastiskt år, samtidigt har det varit det värsta någonsin. Mycket pga pappa, att han har suttuit inne 51/52 veckor det här året har såklart påverkat. Men den här sommaren, jisses vilken jävla sommar. Har verkligen levt och tagit vara på allt jag har runt omkring mig så mycket jag bara kunnat.
 
I Januari var vi i Dalstorp på Alfafestivalen för första gången, syrran tog examen och jag började äntligen media, jag hittade äntligen hem till estet. Och med allt vad det innebar, fick fota i studio och göra allt det jag älskar - på skoltid. Och började hänga med nya fina vänner som jag idag inte förstår hur jag en gång klarat mig utan.
 
I Februari fyllde jag 17 och hade en så himla fin födelsedag med mina vänner. De (jag haha) bakade en feministtårta och jag fick en kick-ass tavla av Lo. Det var även den värsta födelsedagen någonsin iom att pappa inte fanns där, jag vet inte varför, men just den dagen skapade det ett gigantiskt hål inom mig att inte har honom där. Jag fick även se Daniel Adams-ray live för första gången och var så löjligt jäkla lycklig den kvällen.
Björnstammen släpptes till bråvalla vilket fick mig att gråta av lycka, Amelia och jag var uttråkade på jobbet och försökte oss på att baka - inte riktigt vår grej, men jävligt roligt ändå. Vi hade ett efterlängtat lov och jag lekte så mycket jag bara orkade med Vilda & Tuva.
 
I mars började jag känna mig hemma i  min nya klass och i tillvaron som estetare, fotostudion användes flitigt och jag fotade även för en rolig utställning jag skulle ha i kyrkan, mars var en rolig fotomånad. Jag fick även chans att se Gudrun Schyman vilket var helt fantastiskt och lärorikt, Ana fyllde arton och jag köpte en efterläntad Bråvalla-biljett.
 
I April så visade äntligen våren sitt vackra tryne men jag fick inte ta del av det så mycket då jag var sjuk halva April, dvs hela påsklovet. Men några fina stunder hade jag iaf, t.ex. på konfalägret och när vi pyntade Jönköping med Björnstammens fina affischer. Nu kunde jag också, äntligen gå på långa fotopromenader i skogen utan att frysa ihjäl på kuppen.
Vi hade en extremt rolig "splash"-fotografering i skolan och jag satt i alldeles för många timmar och svor framför photoshop för att få fram bilden ovan. Men kul var det, och givande minst sagt. Skaffade nya brillor och kunde käka löjligt goda frukostar under de två veckorna jag var sjuk.
 
Maj, åh älskade Maj, detta är verkligen lyckans månad, när man har allt det där bra som sommarlovet innebär framför sig. Den första Maj var dock en tung och mörk dag, men Jönköping stod enat upp mot nazismen och det var ändå så jäkla fint att se.
Jag fick se Björnstammen för första gången!!!!! I världens bästa Göteborg dessutom, aaaaaaaaaah var så lycklig. Hade en otroligt bra fotografering med Lo på ett av mina favoritställen och våra fina konfirmander blev tillslut konfirmerade. Maj var också regnbågens månad här i Jönköping, jag var volontär-fotograf och det var heeelt fantastiskt, jag fick umgås med likasinnade och omringades av så otroligt mycket kärlek.
 
Och älskade Juni. Vi fick sommarlov och jag mådde så jäkla bra. Hade min all-time bästa fotografering med Lo på en äng med _perfekt_ kvällsljus, och hen va lika fantastiskt fin som vanligt. Olivia fyllde 20 år och vi firade henne på en 20-tals fest och var så himla, himla fina allihopa. Dagen efter åkte jag och Lo, lagom slitna, till Göteborg för att se Håkan på Ullevi och hade den bästa och mäktigaste kvällen någonsin. Jag och mina nya klassmates gick ut ettan och firade detta med att dricka alldeles för mycket öl på vätterstranden, jag tappade mina glasögon i en sjö och kom inte hem förens det varit ljust i flera timmar. Men oj vilken rolig kväll.
Efter två veckors jobb kom Bråvalla och vi dansade i gigantiska pupblikhav i timmar, drack bland lera och misär, men wow vad jag levde dem där dagarna. 
Fick se så många av mina favoritartister samtidigt som jag dygnet runt omgav mig av dem jag tycker om allra mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0