bruten handled

som jag skrev igår - så har jag brutit min handled tänkte bara berätta hur klantig jag va HAHA

igår runt sex var jag uppe vid järabacken med syrran, fixade med liftkort och snowboardar och så. åkte upp och helt sjukt vilken dålig snö is det va!!över HELA backen, så det gick ganska dåligt ändå från starten. haha trillade massa gånger och slog i både svanskotan och röven - kan knappt sitta ner nu ;o

sen fjärde eller femte gången (hann inte åka mer) så skulle jag typ bromsa i slutet utav backen, där det var sjukt mycket is, trillade bakåt tog emot med handen och la mig ner, kände direkt att det inte kändes så bra i armen men tänkte att det går säkert över snart. ska bara vila en liten stund sen så kan jag åka igen. försökte röra lite på fingrarna men det gjorde så jäkla ont att jag trodde att jsg skulle dö typ. haha
sen försökte jag iaf kolla neråt i backen på min syster som stod vid liften och väntade på mig, kändes som en hel evighet innan hon fattade att jag hade ont och sprang till mig.

och nästan direkt så sa hon
- din arm är nog bruten
- nejdå, det gör bara lite ont, den är nog bara stukad!

haha, dumaaaaaaaaaaas

sen skulle hon försöka bära mig ner, och när hon försökte ställa mig upp blev jag helt yr och trodde att jag skulle svimma, så jag trillade nästan ihop. men satte mig ner på marken.
sen gíck allt väldigt snabbt, någon kom och hämtade mig med en scooter och körde ner mig till stugan där en doktor väntade på mig och lindade om min arm, gav mig alvedon och sa att den förmodligen var bruten - sen kom pappa, körde mig till akuten, VÄÄÄÄNTAAAAAAAAN (asså varför heter det AKUTEN!? det går i slowmotion där nere) trodde verkligen att jag skulle dö där ett tag ner dem tog av mig bandaget SÅ JÄVLA ONT gjorde det. men efter typ två timmar kunde dem konstatera att den var bruten - grattis guys!!
så sen fick jag ett rosa litet gulligt gips, superfin ärre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0